Формиране на оценка по английски език:
Оценяването се
извършва помощта на разнообразни дейности в
час:дискусии,презентации,диалози,писане на писма,есета,статии.
1.
ОЦЕНЯВАНЕ НА ПИСМЕНИ
РАБОТИ(есета,писма,статии):
Отлична оценка: покрити са всички изисквания според европейската
езикова рамка (приложена по-долу).
Много добра оценка:При допускане на 2-3 граматически и лексически грешки
.
Добра оценка: При допуснати повече от 2-3 грешки и недостатъчно уверено боравене с езиковите средства,както и объркване на стилове и
формати .
При допуснати над 7-8
грешки, непознаване на основни правила и недостиг на лексически запас според
нивото ученикът получава задоволителна
или незадоволителна оценка.
За да се стимулира
желанието на учениците да се изявяват,да комуникират,да не се притесняват да
говорят,защото това е много важно,трябва да се поощрява активността в час и
учениците да нямат усещането ,че са следени за всяка грешка,защото това може да
ги демотивира да използват езика за комуникация.
2. ОЦЕНЯВАНЕ НА УСТНО ИЗПИТВАНЕ:
Отлична оценка:Свободно боравене с езика-четене,водене на
монологична и диалогична реч-защитаване на гледна точка
Много добра оценка:Покриване на критериите за четене и монологична реч.Не
са изградени умения за водене на диалог и защитаване на мнение чрез дискусия.
Добра оценка:Покриване на критериите по четене ,умение за пресъздаване на
текст.Неумение да се води монолог и диалог и да се защити гледна точка.
Задоволителна и незадоволителна оценка:Ученикът има проблеми не само при водене на
монолог и диалог ,но и при четене и пресъздаване на познат текст и не полага
усилия,за да се справи по-добре.
3. ОЦЕНЯВАНЕ НА ТЕСТОВЕ:
Тестовете се оценяват
по следната формула:брой точки на ученика,умножено по 6 и разделено на
максималния брой точки за съответния тест.
Формула :
Брой получени точки х 6 = Оценка
Общ брой точки
Например:ако тестът е 100 точки,а ученикът е получил 50
точки-50.6=300;300:100=3.Според тази формула:
При тест от 100
точки-50т=3
60т=3.60
70т=4.20
80т=4.80
90т=5.40
95т=5.70.
4. Разпределение на нивата по класове
ПРОГИМНАЗИАЛЕН ЕТАП
5кл.-А1-А2;6кл.-А2;7кл.-А2-В1;
ГИМНАЗИАЛЕН ЕТАП
1ви език- 8кл.-А1-А2-В1; 9кл.-В1-В2;10кл.В2;11кл.В2-С1;12кл.-С1
5.Критерии за оценка според
европейската езикова рамка
А1 А2 В1 В2 С1
Слушане с
разбиране
|
Може да разбира познати думи и осн. Изрази,свързани с
него,семейството му и непосредственото му обкръжение,когато се говори бавно и
ясно
|
Може да разбира често употребявани думи и изрази от области, които
най-пряко се отнасяг до него.
|
Може да разбира
Същественото познати
Теми на Книжовен език.Може да схваща основната информация от
Радио и телевизионни предавания когато се говори сравнително бавно и
ясно.
|
Може да разбира сравнително
дълги изказвания, при услови е,че темата е позната. Може да разбира
предавания и репортажи.
|
Може да разбира дълги изказвания дори и когато не са ясно
структурирани.
|
Четене
|
Мога да разбирам познати имена,думи и прости изречения, напр. Надписи
върху табели,плакати и каталози.
|
Може да чете кратки елементарни текстове Може да открива информация в
обяви реклами и др.Може да разбира кратки лични писма.
|
Може да разбира текстове съдържащи често употребявана всекидневна лексикалМоже да разбира
описания на събития чувства и желания в лична кореспонденция.
|
Може да разбира статии и доклади със съвременна проблематика.Може да
разбира съвременна литературна проза.
|
Може да чете с
лекота дълги и сложни специализирани и литературни текстове.,както и да
долавя стилистични нюанси.Може да разбира специализирани статии и технически
инструкции.
|
Говорене
Диалогична
реч
|
Може да общува с елементарни изрази,при условие че събеседникът е готов да повтори казаното по-бавно или да го изрази по друг
начин и да му помогне в намирането на точните думи.Може да задава и отговаря
на прости въпроси при непосредствена неоходимост или позната тематика.
|
Може да общува във всекидневни рутинни ситуации по познати теми и
дейности.Може да води кратки разговори които обикновено не може да продължи.
|
Може да участва без предварителна подготовка в разговори на позната
тематика от личен характер или свързани с ежедневието-семейство
;хоби;работа;пътуване и актуални събития.
|
Може да общува леко и непринудено и да участва в дискусии на познати
теми, като излага и отстоява становищата си.
|
Може да се
изразява гладко и непринудено , без видими затруднения.Може точно да изразява
мислите и мнението си.Използва езика гъвкаво и ефикасно.
|
Монологична
реч
|
Може да опише с прости изрази мястото,където живее и хората,които
познава.
|
Може да опише накратко семейството си околните дома си образованието.
|
Може да описва преживявания и събития;своите надежди и цели.Може
кратко да изразява и аргументира мнението си.Може да разказва случки и
събития сюжета на филми и книги както и да описва своите впечатления.
|
Може да прави ясни и подробни описания по широк кръг теми, които го
интересуват.Може да изразява становище по актуален проблем.
|
Може ясно и подробно да говори по сложни въпроси ,като включва
свързани с тях подтеми и завършва изказването по подобаващ начин.
|
Писане
|
Може да напише кратък текст за пощенска картичка . Може да попълни
името,
националността,
адреса си или други лични данни във формуляри.
|
Може да напише кратки бележки и съобщения .Може да води обикновена
лична кореспонденция.
|
Може да съставя несложен свързан текст на познати теми.Пдже да води
лична кореспонденция като описва
събития и впечатления.
|
Може да състави ясен,подробен текст по широк кръг от теми, които го
интересуват.Може да напише есе или доклад като дава информация и аргументи за
или против определено становище.
|
Маже да съставя добре структурирани писмени текстове, като ясно
изразява мнението си.Може да пише писма, есета, доклади на различни теми.Може
да избере подходящ за адресата стил.
|
6.Критерии за оценяване на писмения текст:
При предадени два текста, както и в случай на
непристоен език, плагиатство,
идентични текстове, текст под 80 думи или пълно
несъответствие на текста с
избраната тема, се присъждат 0 точки.
Максималният
брой точки за създаване на текст е 30.
Вариант 1 - опростен
1. Съдържание
– съответствие със зададената тема и логическа последователност на
изложението – 0
– 8 т.
2. Спазване
на зададения обем и формат – 0
– 2 т.
3. Спазване
на граматичните норми и правила. Богатство на изразните средства – 0 – 9 т.
4. Правилна
и точна употреба на лексиката. Богатство на изразните средства – 0 – 9 т.
5. Правопис
– 0 – 2 т. (Не се санкционират пунктуационни грешки, които не пречат
на
разбирането.)
Вариант 2
- разширен
КРИТЕРИИ
1. Съдържание и логическа последователност на
изложението – 0-4 т.
· текстът
съответства смислово на зададената тема – 1 т. · смисленост
и последователност в изложението (логически връзки/плавен преход) – 2 т.
· добро
структуриране на параграфите (свързване на изреченията в параграфа) –1 т.
2. Спазване на зададения обем и формат – 0 – 3т.
· 3 т. –
Спазен е зададеният обем на текста и изискванията към формата на текста (писмо;
съчинение); правилно графично оформление.
· 2 т. – Не са спазени изискванията относно формата на текста (писмо;
съчинение), но са налице съобразяване с изискванията по отношение на обема и
правилно графично оформление на текста.
· 1т. –
Спазени са изискванията за формата на текста (писмо; съчинение); правилно
графично оформление, но не са съобразени изискванията по отношение на обема
(Текстът надхвърля с 20 думи зададената горна граница от 170 думи или е с 10
думи по-малко от зададената долна граница от 140 думи.).
· 0 т. – съчинение от 80 до 130 думи. БЕЛЕЖКА: · Съчинение
от 50 до 80 думи не се преглежда и получава общо 5 точки.
· Съчинение под 50 думи не се преглежда и получава общо 0 точки.
3. Спазване на граматическите норми и правила – 0-9 т.
· отлично владеене на граматичните форми с отделни незначителни
неточности – 9 т.
· 1 сериозна или 3 маловажни граматични грешки – 8 т.
· 2 сериозни или съответен брой маловажни граматични грешки – 7 т.
· 3 сериозни или съответен брой маловажни граматични грешки – 6 т.
· 4 сериозни
или съответен брой маловажни граматични грешки – 5 т.
· 5 сериозни или съответен брой маловажни граматични грешки – 4 т.
· 6 сериозни
или съответен брой маловажни граматични грешки – 3 т.
· 7 сериозни
или съответен брой маловажни граматични грешки – 2 т.
· 8 сериозни или съответен брой маловажни граматични грешки – 1 т.
· над 8 сериозни или съответен брой маловажни граматични грешки – 0 т.
4. Правилна и точна употреба на лексиката – 0-9т.
· отлично владеене на граматичните форми с отделни незначителни
неточности – 9 т.
· 1 сериозна или 3 маловажни граматични грешки – 8 т.
· 2 сериозни
или съответен брой маловажни граматични грешки – 7 т.
·3 сериозни или съответен брой маловажни граматични грешки – 6 т.
· 4 сериозни или съответен брой маловажни граматични грешки – 5 т.
· 5 сериозни или съответен брой маловажни граматични грешки – 4 т.
· 6 сериозни или съответен брой маловажни граматични грешки – 3 т.
· 7 сериозни
или съответен брой маловажни граматични грешки – 2 т.
· 8 сериозни или съответен брой маловажни граматични грешки – 1 т.
· над 8
сериозни или съответен брой маловажни граматични грешки – 0 т.
5
Богатство на изразните средства
– 0-3 т.
· идиоматичен език, разнообразна лексика и синтаксис – 3 т.
·
по-ограничено използване на характерни словосъчетания и синтактични структури –
2 т. · неидиоматична и елементарна лексика, еднообразие на синтактичните
структури –1 т.
· нехарактерни за английския език употреби и словосъчетания, много
тромав синтаксис – 0 т.
1.
Правопис – 0-2 т . (не се санкционират пунктуационни
грешки, които не пречат на разбирането)
· при 5
правописни грешки – 1 т.
· над 5
правописни грешки – 0 т. 6.2.
Няма коментари:
Публикуване на коментар